Υπογράφηκε από τους υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων και Πολιτισμού η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), με την οποία καθορίζεται το περιεχόμενο της σύμβασης για την εκτέλεση κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά νησιά.
Όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, η εισφορά ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι για πλοία με μη κοινοτική σημαία ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ και 95 λεπτών.
Επίσης, το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά 20% υπό τη ρητή προϋπόθεση η εταιρεία να απασχολεί Έλληνες ναυτικούς σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος. Το ποσό της εισφοράς επίσης μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, σημείωσε ότι η άρση του καμποτάζ είναι μία θαρραλέα και απολύτως αναγκαία πολιτική κίνηση της κυβέρνησης και τόνισε ότι «η σύμβαση διασφαλίζει απολύτως τα συμφέροντα του δημοσίου χωρίς να περιορίζει τη δραστηριοποίηση των εταιρειών με περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, από την άρση του καμποτάζ αναμένεται να αυξηθούν θεαματικά οι επιβάτες που θα ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι, θα ενισχυθούν οι αεροπορικές μεταφορές και ο ξενοδοχειακός κλάδος, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Επίσης θα τονωθεί η εγχώρια ζήτηση και θα προωθηθούν παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα ενώ θα υπάρχει διαρκής προβολή της χώρας μας σαν τουριστικού προορισμού.
Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος τόνισε ότι «η πρωτοβουλία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για τον τουρισμό» και πρόσθεσε ότι «η άρση του καμποτάζ ήταν ένα αίτημα του κλάδου εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τις πρώτες δεσμεύσεις της κυβέρνησης».
Σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού συμβουλίου κρουαζιέρας, το 2008 περίπου 4,3 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα μετά την Ιταλία.
Όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, η εισφορά ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι για πλοία με μη κοινοτική σημαία ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ και 95 λεπτών.
Επίσης, το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά 20% υπό τη ρητή προϋπόθεση η εταιρεία να απασχολεί Έλληνες ναυτικούς σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος. Το ποσό της εισφοράς επίσης μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, σημείωσε ότι η άρση του καμποτάζ είναι μία θαρραλέα και απολύτως αναγκαία πολιτική κίνηση της κυβέρνησης και τόνισε ότι «η σύμβαση διασφαλίζει απολύτως τα συμφέροντα του δημοσίου χωρίς να περιορίζει τη δραστηριοποίηση των εταιρειών με περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, από την άρση του καμποτάζ αναμένεται να αυξηθούν θεαματικά οι επιβάτες που θα ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι, θα ενισχυθούν οι αεροπορικές μεταφορές και ο ξενοδοχειακός κλάδος, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Επίσης θα τονωθεί η εγχώρια ζήτηση και θα προωθηθούν παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα ενώ θα υπάρχει διαρκής προβολή της χώρας μας σαν τουριστικού προορισμού.
Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος τόνισε ότι «η πρωτοβουλία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για τον τουρισμό» και πρόσθεσε ότι «η άρση του καμποτάζ ήταν ένα αίτημα του κλάδου εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τις πρώτες δεσμεύσεις της κυβέρνησης».
Σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού συμβουλίου κρουαζιέρας, το 2008 περίπου 4,3 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα μετά την Ιταλία.
No comments:
Post a Comment