Πηγή tovima.gr
Κλείνοντας το 2010 και καθώς μαζί του κλείνει και το 1/10 της νέας χιλιετίας, αντί απολογισμού ανατρέξαμε στη πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος από το 2000 και εντεύθεν.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2000-2010 η ναυτιλία έφερε στη χώρα μας 140 δις ευρώ σε συνάλλαγμα.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης όταν μιλάμε για τη ναυτιλία, το συνάλλαγμα αυτό αντιστοιχεί στο μισό του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο ανήλθε σε 280 δις ευρώ το 2009 ή σε 3,5 φορές το ποσό που εισέπραξε και θα εισπράξει η χώρα μας από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2000-2013, συνολικά 46 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 26 δις από το Γ΄ΚΠΣ και τα 20 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ.
Δηλαδή 750 περίπου ναυτιλιακές επιχειρήσεις Ελληνικών συμφερόντων, έφεραν στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια τρεις φορές περισσότερα από ότι τα δυο τελευταία «κοινοτικά πακέτα» και τα μισά από το σύνολο του Δημόσιου χρέους.
Ενα σημαντικό μέρος των χρημάτων αυτών, περίπου το μισό, εξήχθη και πάλι καθώς οι παραπάνω ναυτιλιακές εταιρίες αναγκάζονται να «ψωνίζουν» υπηρεσίες από άλλα κράτη, καθώς το Ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες αδυνατεί να λάβει τα μέτρα που απαιτούνται ώστε όλο και περισσότερο ναυτιλιακό συνάλλαγμα να παραμένει στη χώρα.
Μια άλλη μικρή, πλην όμως σημαντική λεπτομέρεια που αφορά το ναυτιλιακό συνάλλαγμα σε σχέση με το τουριστικό, καθώς πολλοί αρέσκονται στο να αναφέρονται σε αυτούς τους δύο κλάδους ως τους πλέον συναλλαγματοφόρους, είναι πως η Πολιτεία δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, σε σχέση με το τουριστικό.
Κλείνοντας το 2010 και καθώς μαζί του κλείνει και το 1/10 της νέας χιλιετίας, αντί απολογισμού ανατρέξαμε στη πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος από το 2000 και εντεύθεν.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2000-2010 η ναυτιλία έφερε στη χώρα μας 140 δις ευρώ σε συνάλλαγμα.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης όταν μιλάμε για τη ναυτιλία, το συνάλλαγμα αυτό αντιστοιχεί στο μισό του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο ανήλθε σε 280 δις ευρώ το 2009 ή σε 3,5 φορές το ποσό που εισέπραξε και θα εισπράξει η χώρα μας από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2000-2013, συνολικά 46 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 26 δις από το Γ΄ΚΠΣ και τα 20 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ.
Δηλαδή 750 περίπου ναυτιλιακές επιχειρήσεις Ελληνικών συμφερόντων, έφεραν στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια τρεις φορές περισσότερα από ότι τα δυο τελευταία «κοινοτικά πακέτα» και τα μισά από το σύνολο του Δημόσιου χρέους.
Ενα σημαντικό μέρος των χρημάτων αυτών, περίπου το μισό, εξήχθη και πάλι καθώς οι παραπάνω ναυτιλιακές εταιρίες αναγκάζονται να «ψωνίζουν» υπηρεσίες από άλλα κράτη, καθώς το Ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες αδυνατεί να λάβει τα μέτρα που απαιτούνται ώστε όλο και περισσότερο ναυτιλιακό συνάλλαγμα να παραμένει στη χώρα.
Μια άλλη μικρή, πλην όμως σημαντική λεπτομέρεια που αφορά το ναυτιλιακό συνάλλαγμα σε σχέση με το τουριστικό, καθώς πολλοί αρέσκονται στο να αναφέρονται σε αυτούς τους δύο κλάδους ως τους πλέον συναλλαγματοφόρους, είναι πως η Πολιτεία δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, σε σχέση με το τουριστικό.
No comments:
Post a Comment