Καθεστώς αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας και αυθαιρεσίας στην επιλογή προϊσταμένου στο Α' ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας τοποθέτησε αναπληρωτή προϊστάμενο στο Α΄ Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Θεσσαλονίκης, με διετή θητεία, έναν υποψήφιο που δε διαθέτει ούτε επιστημονική κατάρτιση σχετική με την ειδική αγωγή, ούτε εμπειρία πάνω στο κύριο έργο της υπηρεσίας (αξιολόγηση και διάγνωση των μαθητών), χωρίς να υπολογίσει το συμφέρον της υπηρεσίας και τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους οι οποίες θίγονται από την απόφασή της.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέγραψε μία πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΕΕΠ) η οποία είναι προδήλως αβάσιμη και μη σύννομη, σύμφωνα με στοιχεία που του είχαν κοινοποιηθεί, χωρίς να σεβαστεί το δικαίωμα των υποψηφίων για ένσταση επί της πρότασης του ΠΥΣΕΕΠ και χωρίς να εξετάσει την ένσταση που είχε κατατεθεί επί της διαδικασίας. Αιρετό μέλος του ΠΥΣΕΕΠ, αποχώρησε από τη διαδικασία κάνοντας λόγο για «έκθεση και διασυρμό του Συμβουλίου αλλά και της Περιφερειακής Διεύθυνσης».
Τοποθέτησε Προϊστάμενο μετά από πρόταση-αιτιολογία της πλειοψηφίας του ΠΥΣΕΕΠ που στηρίζεται σε σειρά ανακριβειών, αναφορά ψευδών στοιχείων ή απόκρυψη στοιχείων που με βάση τη νομοθεσία λαμβάνονται υπόψη και συνεκτιμώνται. Γίνεται αναφορά σε «πλούσιο επιστημονικό φάκελο», όταν από τα στοιχεία του φακέλου, τα οποία χορηγήθηκαν μόνο μετά από παρέμβαση εισαγγελέα, προκύπτει ότι δε διαθέτει ούτε τα ελάχιστα τυπικά προσόντα για τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ.
Πώς θα ασκήσει ο προϊστάμενος που επιλέχτηκε τον καθοδηγητικό του ρόλο (σύμφωνα με το νόμο της ειδικής αγωγής - 3699/2001, αρθ. 12), όταν είναι ο μόνος υποψήφιος που δεν έχει σπουδές στην ειδική αγωγή; Πώς θα προεδρεύει σε όλες στις συνεδριάσεις των διεπιστημονικών ομάδων για την έκδοση γνωματεύσεων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ, όταν ο ίδιος δε μπορούσε μέχρι σήμερα να συμμετέχει στην αξιολόγηση και τη διάγνωση των μαθητών;
Ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέγραψε την πρόταση αιφνιδιαστικά στις 17/1/2011, παρά τη δέσμευσή του στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο ΠΛΑΤΩΝ», ότι δε θα βγει απόφαση και το θέμα θα πάει στο νέο ΠΥΣΕΕΠ, κι ενώ λίγες ημέρες πριν η γραμματεία του ΠΥΣΕΕΠ ενημέρωνε ότι το θέμα θα πάει στο νέο ΠΥΣΕΕΠ.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση αρνούνταν τη χορήγηση εγγράφων, παρά το έννομο συμφέρον και τις αντίθετες ρητές διατάξεις. Είναι δυνατό να επιλέγεται ένας προϊστάμενος με αόριστες αναφορές περί επιστημονικών προσόντων, χωρίς να αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία και κυρίως να αγνοείται παντελώς η συνάφεια των όποιων επιστημονικών προσόντων με το αντικείμενο της υπηρεσίας; Είναι δυνατό να μη δίνονται τα στοιχεία που κατέθεσε ο συνυποψήφιος, ενώ ζητήθηκαν πριν 35 ημέρες, παρά τις αντίθετες ρητές διατάξεις και τη ρητή προθεσμία των 20 ημερών; Ο Περιφερειακός Διευθυντής μετά από επίμονα αιτήματα χορήγησε μόνο τα αντίγραφα των πρακτικών, μετά την έκδοση της απόφασης, στερώντας έτσι τους συνυποψηφίους τη δυνατότητα να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμα της ένστασης. Από τα στοιχεία είναι φανερό ότι και οι 8 συνυποψήφιοι υπερτερούν για τη συγκεκριμένη θέση του υποψηφίου που τοποθετήθηκε ως προϊστάμενος. Επειδή η πρόταση του ΠΥΣΕΕΠ είναι προδήλως αβάσιμη και δεν αντέχει σε ένσταση, φτάσαμε στο σημείο να καταργηθεί το δικαίωμα της ένστασης και το δικαίωμα του πολίτη να λαμβάνει γνώση των διοικητικών εγγράφων. Πώς είναι δυνατό να υπάρξει διαφάνεια, όταν δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα στοιχεία των συνυποψηφίων;
Από τα στοιχεία του συνυποψήφιου, που χορηγήθηκαν μετά από εισαγγελική παραγγελία, διαπιστώθηκε ότι ο υποψήφιος που τοποθετήθηκε ως αναπληρωτής προϊστάμενος δεν είχε καν τις τυπικές προϋποθέσεις για να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής, καθώς δεν «έχει τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε ΣΜΕΑΕ» (Ν. 3848/2010, αρθ. 11, παρ. 7), ενώ τα επιστημονικά του προσόντα σε σχέση με το αντικείμενο της υπηρεσίας είναι ανύπαρκτα, δηλαδή δεν έχει ούτε τα ουσιαστικά προσόντα. Παρόλα αυτά, ο Περιφερειακός Διευθυντής δεν ανακαλεί την προδήλως μη σύννομη και αντίθετη προς το συμφέρον της υπηρεσίας απόφασή του.
Με την αδιαφανή και αναξιόπιστη διαδικασία που ακολουθήθηκε το ΠΥΣΕΕΠ και ο Περιφερειακός Διευθυντής εμφανίζονται σήμερα ως θεματοφύλακες της αδιαφάνειας και της αναξιοκρατίας. Τι εξυπηρετεί αλήθεια η μη χορήγηση των αιτούμενων στοιχείων; Είναι δυνατό να απαιτείται εισαγγελική παρέμβαση προκειμένου ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης να πράξει το καθήκον του και να ενεργήσει τα νόμιμα;
Κυρία Υπουργέ, πρόσφατα διακηρύξατε για μια ακόμα φορά την ανάγκη για «διαφάνεια και αξιοκρατία παντού», ενώ ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας διαβεβαιώνει ότι θα επιλέγονται «οι άριστοι και όχι οι αρεστοί». Τα όσα έγιναν στην επιλογή προϊσταμένου στο Α΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης, μόνο σε διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία δεν παραπέμπουν. Ως εκπαιδευτικός και ως πολίτης αυτής της χώρας θέλω να σας εκφράσω την έντονη απογοήτευση, την αγανάκτηση και τη διαμαρτυρία μου. Ντρεπόμαστε πλέον που ζούμε σ’ αυτή τη χώρα. Πρέπει κάποτε να σταματήσει αυτός ο κατήφορος. Με πράξεις κι όχι με λόγια.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέγραψε μία πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΕΕΠ) η οποία είναι προδήλως αβάσιμη και μη σύννομη, σύμφωνα με στοιχεία που του είχαν κοινοποιηθεί, χωρίς να σεβαστεί το δικαίωμα των υποψηφίων για ένσταση επί της πρότασης του ΠΥΣΕΕΠ και χωρίς να εξετάσει την ένσταση που είχε κατατεθεί επί της διαδικασίας. Αιρετό μέλος του ΠΥΣΕΕΠ, αποχώρησε από τη διαδικασία κάνοντας λόγο για «έκθεση και διασυρμό του Συμβουλίου αλλά και της Περιφερειακής Διεύθυνσης».
Τοποθέτησε Προϊστάμενο μετά από πρόταση-αιτιολογία της πλειοψηφίας του ΠΥΣΕΕΠ που στηρίζεται σε σειρά ανακριβειών, αναφορά ψευδών στοιχείων ή απόκρυψη στοιχείων που με βάση τη νομοθεσία λαμβάνονται υπόψη και συνεκτιμώνται. Γίνεται αναφορά σε «πλούσιο επιστημονικό φάκελο», όταν από τα στοιχεία του φακέλου, τα οποία χορηγήθηκαν μόνο μετά από παρέμβαση εισαγγελέα, προκύπτει ότι δε διαθέτει ούτε τα ελάχιστα τυπικά προσόντα για τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ.
Πώς θα ασκήσει ο προϊστάμενος που επιλέχτηκε τον καθοδηγητικό του ρόλο (σύμφωνα με το νόμο της ειδικής αγωγής - 3699/2001, αρθ. 12), όταν είναι ο μόνος υποψήφιος που δεν έχει σπουδές στην ειδική αγωγή; Πώς θα προεδρεύει σε όλες στις συνεδριάσεις των διεπιστημονικών ομάδων για την έκδοση γνωματεύσεων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ, όταν ο ίδιος δε μπορούσε μέχρι σήμερα να συμμετέχει στην αξιολόγηση και τη διάγνωση των μαθητών;
Ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέγραψε την πρόταση αιφνιδιαστικά στις 17/1/2011, παρά τη δέσμευσή του στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο ΠΛΑΤΩΝ», ότι δε θα βγει απόφαση και το θέμα θα πάει στο νέο ΠΥΣΕΕΠ, κι ενώ λίγες ημέρες πριν η γραμματεία του ΠΥΣΕΕΠ ενημέρωνε ότι το θέμα θα πάει στο νέο ΠΥΣΕΕΠ.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση αρνούνταν τη χορήγηση εγγράφων, παρά το έννομο συμφέρον και τις αντίθετες ρητές διατάξεις. Είναι δυνατό να επιλέγεται ένας προϊστάμενος με αόριστες αναφορές περί επιστημονικών προσόντων, χωρίς να αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία και κυρίως να αγνοείται παντελώς η συνάφεια των όποιων επιστημονικών προσόντων με το αντικείμενο της υπηρεσίας; Είναι δυνατό να μη δίνονται τα στοιχεία που κατέθεσε ο συνυποψήφιος, ενώ ζητήθηκαν πριν 35 ημέρες, παρά τις αντίθετες ρητές διατάξεις και τη ρητή προθεσμία των 20 ημερών; Ο Περιφερειακός Διευθυντής μετά από επίμονα αιτήματα χορήγησε μόνο τα αντίγραφα των πρακτικών, μετά την έκδοση της απόφασης, στερώντας έτσι τους συνυποψηφίους τη δυνατότητα να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμα της ένστασης. Από τα στοιχεία είναι φανερό ότι και οι 8 συνυποψήφιοι υπερτερούν για τη συγκεκριμένη θέση του υποψηφίου που τοποθετήθηκε ως προϊστάμενος. Επειδή η πρόταση του ΠΥΣΕΕΠ είναι προδήλως αβάσιμη και δεν αντέχει σε ένσταση, φτάσαμε στο σημείο να καταργηθεί το δικαίωμα της ένστασης και το δικαίωμα του πολίτη να λαμβάνει γνώση των διοικητικών εγγράφων. Πώς είναι δυνατό να υπάρξει διαφάνεια, όταν δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα στοιχεία των συνυποψηφίων;
Από τα στοιχεία του συνυποψήφιου, που χορηγήθηκαν μετά από εισαγγελική παραγγελία, διαπιστώθηκε ότι ο υποψήφιος που τοποθετήθηκε ως αναπληρωτής προϊστάμενος δεν είχε καν τις τυπικές προϋποθέσεις για να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής, καθώς δεν «έχει τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε ΣΜΕΑΕ» (Ν. 3848/2010, αρθ. 11, παρ. 7), ενώ τα επιστημονικά του προσόντα σε σχέση με το αντικείμενο της υπηρεσίας είναι ανύπαρκτα, δηλαδή δεν έχει ούτε τα ουσιαστικά προσόντα. Παρόλα αυτά, ο Περιφερειακός Διευθυντής δεν ανακαλεί την προδήλως μη σύννομη και αντίθετη προς το συμφέρον της υπηρεσίας απόφασή του.
Με την αδιαφανή και αναξιόπιστη διαδικασία που ακολουθήθηκε το ΠΥΣΕΕΠ και ο Περιφερειακός Διευθυντής εμφανίζονται σήμερα ως θεματοφύλακες της αδιαφάνειας και της αναξιοκρατίας. Τι εξυπηρετεί αλήθεια η μη χορήγηση των αιτούμενων στοιχείων; Είναι δυνατό να απαιτείται εισαγγελική παρέμβαση προκειμένου ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης να πράξει το καθήκον του και να ενεργήσει τα νόμιμα;
Κυρία Υπουργέ, πρόσφατα διακηρύξατε για μια ακόμα φορά την ανάγκη για «διαφάνεια και αξιοκρατία παντού», ενώ ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας διαβεβαιώνει ότι θα επιλέγονται «οι άριστοι και όχι οι αρεστοί». Τα όσα έγιναν στην επιλογή προϊσταμένου στο Α΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης, μόνο σε διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία δεν παραπέμπουν. Ως εκπαιδευτικός και ως πολίτης αυτής της χώρας θέλω να σας εκφράσω την έντονη απογοήτευση, την αγανάκτηση και τη διαμαρτυρία μου. Ντρεπόμαστε πλέον που ζούμε σ’ αυτή τη χώρα. Πρέπει κάποτε να σταματήσει αυτός ο κατήφορος. Με πράξεις κι όχι με λόγια.
Παρακαλώ για τη δική σας παρέμβαση, έτσι ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα, να αποδοθούν επιτέλους ευθύνες, και να διασφαλιστεί η αξιοκρατία και το δημόσιο συμφέρον.
Θεσσαλονίκη 8/2/2011 ...
Δαρβούδης Αθανάσιος, Δρ. Ειδικής Αγωγής, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών, e-mail: adarvoudis@yahoo.gr, Τηλ. 2310-918916 & 697-8042337
Δαρβούδης Αθανάσιος, Δρ. Ειδικής Αγωγής, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών, e-mail: adarvoudis@yahoo.gr, Τηλ. 2310-918916 & 697-8042337
No comments:
Post a Comment