Thursday, December 16, 2010

Μηδενική απορρόφηση κοινοτικών πόρων για έρευνα & καινοτομία

Το ποσοστό των νομικών δεσμεύσεων για το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) στον τομέα ΄Ερευνας και Καινοτομίας ανέρχεται στο 3,1% του συνολικού προϋπολογισμού και οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν ανέρχονται μόλις στο 0, 4%.

Από τα 1,548 δις ευρώ που προβλέπονται για έρευνα και καινοτομία, έχουν δεσμευθεί μόλις 48 εκατομμύρια ευρώ και έχουν απορροφηθεί λίγο περισσότερα από 6 εκατομμύρια ευρώ. Επιπρόσθετα, στις 4 από τις 8 Θεματικές Προτεραιότητες Έρευνας και Καινοτομίας δεν έχει ενταχθεί ούτε ένα έργο. Συνολικά το ποσοστό νομικών δεσμεύσεων για το ΕΣΠΑ ανέρχεται στο 25,56% του συνολικού προϋπολογισμού και οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν ανέρχονται στο 10,55%.

Επικυρώθηκε η άρση του καμποτάζ

Υπογράφηκε από τους υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων και Πολιτισμού η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), με την οποία καθορίζεται το περιεχόμενο της σύμβασης για την εκτέλεση κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά νησιά.

Όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, η εισφορά ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι για πλοία με μη κοινοτική σημαία ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ και 95 λεπτών.

Επίσης, το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά 20% υπό τη ρητή προϋπόθεση η εταιρεία να απασχολεί Έλληνες ναυτικούς σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος. Το ποσό της εισφοράς επίσης μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.

Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, σημείωσε ότι η άρση του καμποτάζ είναι μία θαρραλέα και απολύτως αναγκαία πολιτική κίνηση της κυβέρνησης και τόνισε ότι «η σύμβαση διασφαλίζει απολύτως τα συμφέροντα του δημοσίου χωρίς να περιορίζει τη δραστηριοποίηση των εταιρειών με περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, από την άρση του καμποτάζ αναμένεται να αυξηθούν θεαματικά οι επιβάτες που θα ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι, θα ενισχυθούν οι αεροπορικές μεταφορές και ο ξενοδοχειακός κλάδος, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Επίσης θα τονωθεί η εγχώρια ζήτηση και θα προωθηθούν παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα ενώ θα υπάρχει διαρκής προβολή της χώρας μας σαν τουριστικού προορισμού.

Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος τόνισε ότι «η πρωτοβουλία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για τον τουρισμό» και πρόσθεσε ότι «η άρση του καμποτάζ ήταν ένα αίτημα του κλάδου εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τις πρώτες δεσμεύσεις της κυβέρνησης».

Σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού συμβουλίου κρουαζιέρας, το 2008 περίπου 4,3 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα μετά την Ιταλία.

Wednesday, December 15, 2010

Ferretti Group has ranked first in ShowBoats International magazine’s 2011 Global Order Book

Ferretti Group has ranked first in ShowBoats International magazine’s 2011 Global Order Book, making it the top producer of luxury yachts over 24m (80ft) worldwide. In second place is Azimut-Benetti, followed by San Lorenzo, Overmarine-Baglietto-Pisa and Sunseeker.

As of September 1, Ferretti boasted an order portfolio of 76 superyachts with an average length of 32m (104ft), split between the Ferretti Yachts, Pershing, Riva, CRN and Ferretti Custom Line brands. This brings the overall size of the yachts currently produced to a length of 2,401m (7,877ft).

“This result shows once again how the Ferretti Group is a synonym for Italian nautical excellence throughout the world,” says company founder Norberto Ferretti. “Today, clients want absolute quality and exclusive elegance, demands which are best met by our Group’s mega-yachts.”

Υπογραφή της Σύμβασης για την Εκτέλεση Περιηγητικών Πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα

Υπογράφεται, στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, από τους Υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας κ.Γιάννη Διαμαντίδη και Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό των δικαιολογητικών και τον ορισμό του περιεχομένου της Σύμβασης για την Εκτέλεση Περιηγητικών Πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα (σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 περ. γ΄ του ν. 3872/2010).


Λαμβάνοντας υπόψη τις θετικές πολλαπλασιαστικές επιδράσεις, οι οποίες δύναται να προκύψουν από την άρση του cabotage, κύρια μέριμνα των συναρμόδιων υπουργείων ήταν η δημιουργία ενός σχεδίου σύμβασης, που θα διασφαλίζει τα συμφέροντα του δημοσίου χωρίς να περιορίζει τη δραστηριοποίηση των εταιρειών με  περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες, κυρίως όμως θα προσφέρει κίνητρα για την προσέλκυση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην μεγιστοποίηση των αναμενόμενων ωφελειών.

Νομικά προβλήματα για την ηλεκτρονική κάρτα συναλλαγών

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σύμφωνα με πληροφορίες, έκρινε ότι υπάρχουν νομικά προβλήματα, αλλά και παραβίαση προσωπικών δεδομένων στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτα συναλλαγών του υπουργείου Οικονομικών.

Στην ηλεκτρονική κάρτα συναλλαγών θα «περνούν» όλες οι συναλλαγές των φορολογουμένων και ο ΦΠΑ. Η κάρτα, μεταξύ των άλλων, θα χρησιμοποιείται σε κάθε συναλλαγή και θα απαλλάξει τους πολίτες από την υποχρέωση συλλογής αποδείξεων.

Η Αρχή έκρινε ότι η πρόβλεψη και εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας συναλλαγών έπρεπε να γίνει με νόμο και όχι με υπουργική απόφαση όπως έγινε εν προκειμένω. Ειδικότερα, έπρεπε τα βασικά χαρακτηριστικά της επεξεργασίας των στοιχείων να γίνουν με νόμο και εν συνεχεία η υπουργική απόφαση να καθόριζε τις τεχνικές λεπτομέρειες.

Ακόμη, παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των φορολογουμένων, καθώς θα γίνεται ταυτοποίηση των αγορών με τους φορολογούμενους και θα δημιουργείται το «φορολογικό προφίλ» των φορολογουμένων. Δηλαδή για παράδειγμα θα γίνεται γνωστό το θρησκευτικό πιστεύω των φορολογουμένων καθόσον θα καταγράφεται ότι από συγκεκριμένο κατάστημα που πωλεί θρησκευτικά είδη μίας θρησκείας έγιναν αγορές.

Επίσης, οι αγορές από τους φορολογούμενους, κατά συνέπεια και τα προσωπικά τους δεδομένα, θα παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε βάση δεδομένων και υπάρχει κίνδυνος να γίνεται από τρίτους επεξεργασία για άλλους σκοπούς.

Τέλος, από την Αρχή θα προταθεί να γίνει διαχωρισμός του ΦΠΑ από τη ηλεκτρονική κάρτα συναλλαγών και τα στοιχεία από την κάρτα αγορών ετησίως να γνωστοποιούνται μαζί με τη φορολογική δήλωση.

http://www.kathimerini.gr/

Monday, December 13, 2010

Εισήγηση Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδη στο Υπουργικό Συμβούλιο για το νέο Επενδυτικό Νόμο

Κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Έχω σήμερα την τιμή να σας παρουσιάσω μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, στο πλαίσιο της συστηματικής μας προσπάθειας για την επανεκκίνηση της οικονομίας: το νέο Επενδυτικό Νόμο.
Ένα νόμο-τομή, που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έναν ακόμη μηχανισμό ευκαιριακών επιδοτήσεων, όπως αυτούς που είδαμε να εφαρμόζονται στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Μια νομοθετική πρωτοβουλία που ενσωματώνει τις αρχές, τις αξίες, το ήθος και το σχέδιο, με το οποίο οφείλουμε να πορευτούμε από εδώ και πέρα προκειμένου να απαντήσουμε στην κρίση, και να βάλουμε τις βάσεις για μια διαφορετική Ελλάδα. Μια Ελλάδα που θα βασίζεται σε ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό πρότυπο. Ένα πρότυπο παραγωγικό, δυναμικό, εξωστρεφές και ανταγωνιστικό.

Sunday, December 12, 2010

Οι Anonymous εναντίων όλων

PCWORLD  | www.pcw.gr
Πρόκειται για την πρώτη «ομαδική συνείδηση» του Internet, ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και πάντα απρόσωπο «κοπάδι» ανεξάρτητων χρηστών, που περιστασιακά ενώνουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό. Είναι οι Anonymous, και μόλις κήρυξαν πόλεμο σε κάθε αντίπαλο της Wikileaks!


Η πραγματικότητα, βέβαια, απέχει λίγο από αυτή τη σύντομη περιγραφή, και για να είναι κατανοητό το «τι είναι οι Anonymous», «γιατί κάνουν ότι κάνουν» και «γιατί υποστηρίζουν την Wikileaks» πρέπει να ρίξουμε μια σύντομη ματιά στο παρελθόν τους.
Οι Anonymous είναι ένα πραγματικό φαινόμενο του Internet, ένας λαμπρός εκπρόσωπος τόσο της μάζας (και, θεωρητικά, των συμφερόντων) των «απλών χρηστών» - αλλά και «απλών ανθρώπων», αφού οι δράση τους δεν περιορίζεται σε αυστηρά τεχνολογική θεματολογία. Εν συντομία, μπορεί να περιγραφεί ως «μια ομάδα τεχνο-αναρχικών, ανάμεσα στους οποίους και κάποιοι hackers, που έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διασκεδάσουν, περιστασιακά… σπέρνοντας τον πανικό και αγνοώντας παντελώς το συνάνθρωπο τους». Για αυτό και ήδη έχουν χαρακτηριστεί από κάποιους ως… «τρομοκρατική οργάνωση»! Και ήδη έχουν «κηρύξει πόλεμο» σε κάθε εταιρεία που είτε δεν δέχτηκε να υποστηρίξει, είτε στράφηκε εναντίων της Wikileaks.

Σε συμφωνία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής κατέληξε η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα στο Κανκούν.

DW-WORLD.DE
Σε συμφωνία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής κατέληξε η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα που ολοκληρώθηκε χθες στο Κανκούν του Μεξικού. Οι κυβερνήσεις συμφώνησαν σε ένα πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου, μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία ενός ετήσιου «πράσινου ταμείου» ύψους 100 δισ. δολαρίων μέχρι το 2020. Επίσης οι συμμετέχοντες στη Διάσκεψη συμφώνησαν πως πρέπει να μειωθεί η μέση παγκόσμια θερμοκρασία κατά τουλάχιστον 2 βαθμούς Κελσίου. Μολονότι η διεθνής κοινότητα ανέβαλε τις διαπραγματεύσεις που αφορούν στη διάδοχη συμφωνία του πρωτοκόλλου του Κιότο, η Greenpeace έκανε λόγο για ενθαρρυντικά μηνύματα, τονίζοντας ότι το αποτέλεσμα της διάσκεψης ξεπέρασε τις προσδοκίες.

«Μεσογειακό ναυπηγείο»


TO BHMA | Α. Γ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ | Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010


Τη μετατροπή του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε «πολεμικό ναυπηγείο της Μεσογείου», τη δημιουργία εθνικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σε συνεργασία με Νεώριο και Ελευσίνα και τη στροφή στην εξαγωγική δραστηριότητα με την αρωγή της ελληνικής κυβέρνησης ζητεί ο «ισχυρός άνδρας» της Αbu Dhabi Μar και του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά κ. Ισκαντάρ Σάφα. Μιλώντας στο «Βήμα» ο νέος ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, που διαθέτει πλέον το 72% των μετοχών του ναυπηγείου, αναγνωρίζει ότι η εταιρεία με τους 1.300 εργαζομένους δεν μπορεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στο μέλλον να στηριχθεί μόνο στις παραγγελίες και στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας μας. Λόγω της κρίσης τα προγράμματα αυτά έχουν ελαχιστοποιηθεί και τα επόμενα δύο-τρία χρόνια είναι αμφίβολο αν θα υλοποιηθεί κάποιο μεγάλο συγκροτημένο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου. Συνεπώς «η λύση βρίσκεται στη Μεσόγειο», λέει ο κ. Σάφα προσθέτοντας ότι «οραματίζεται ένα μεγάλο ναυπηγείο που θα μπορεί να χτίζει ή να επισκευάζει πολεμικά πλοία πολλών χωρών της Μεσογείου» και υπονοώντας με σαφήνεια ότι το μέλλον του Σκαραμαγκά είναι οι «εξαγωγές», με την έννοια της προσέλκυσης ναυπηγήσεων ή επισκευών από το εξωτερικό, με αιχμή προφανώς τα κράτη της Νότιας Μεσογείου, αλλά και του αραβικού κόσμου γενικότερα.